Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Rädsla

Av silentium - 13 december 2016 20:30

Dom har sänkt droppet med två enheter och om åtta timmar ska det halveras igen, vid lunch imorgon ska jag skrivas ut. Det har läkaren bestämt, det spelar ingen roll att smärtan ökat, att jag känner att jag inte vet hur jag ska klara mig hemma. Han har bestämt att så ska det vara, vid lunch imorgon ska smärtan vara bättre. Det känns som att han tror att smärtan sitter i huvudet. Att jag har ont för att jag mår psykiskt dålig, men i verkligheten är det tvärtom. Smärtan knäcker mig. Visst har jag en massa i bagaget men det påverkar inte min smärta. Min smärta påverkar däremot min depression. Kraften, viljan, lusten till att kämpa minskar hela tiden. Han får mig att känna mig värdelös. Jag har bett om att få mina journalanteckningar utskriva, jag vet inte om det kommer göra allt ännu värre. Kanske står det saker som gör att jag knäcks helt, jag är rädd för det. Men samtidigt vill jag veta vad det står. Hur upplever dom mig som patient, är mina tankar samma som deras. Är min ångest över detta onödig? Ja kanske. Jag hoppas det för jag vet inte om jag klarar av en stöt till. Är det då bägaren rinner över? Får jag hjälp då? Jag har så många frågor men ingen som kan ge mig svar.

Ibland önskar jag att andra kunde läsa mina tankar, mina innersta tankar och hjälpa mig att få ordning på dom. För de tankar som finns djupt där inne får man inte tala om högt. Dom är förseglade i ett osynligt hålrum och ingen kan höra dom förutom jag. Och jag kan inte sätta ord på dom, för tänk om jag gör det. Tänk om jag sätter ord på mina innersta tankar och allt blir tyst, vad gör jag då? Jag vågar inte släppa in någon så djupt, även om jag ibland vill. Att sätta ord på det som finns inne i mig skulle vara att blotta sig helt och då finns risken att man blir sårad, tillrättavisad, dömd. Jag tror inte att jag kan det. Så många svek, så många tårar. Jag vet varken ut eller in just nu.
//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silentium - 28 maj 2017 18:18


Jag kommer nog aldrig få bli firad på morsdag. Jag kommer aldrig få höra ordet mamma. Den sorgen är bedövande. Instagram och Facebook vimlar av bilder på mammor och barn, det svider lite extra när dessa bilder finns överallt. Jag är såklart glad för ...

Av silentium - 18 maj 2017 11:59


Jag vet inte om du hör mig men ber dig om ett svar, jag vet inte om du lyssnar på den bön jag har. Ja, jag vet jag är för simpel, enkel, inte någon alls men när jag ser din blick så tror jag ändå att du kanske hör... Gud, hjälp de människor som är...

Av silentium - 17 maj 2017 22:33

Jag känner mig så låst. Instängd i mitt eget mörker. Samtidigt vill jag bara bli ännu mer instängd. Lås in mig i en bunker av betong, låt mig ligga med täcket över huvudet och långsamt försvinna bort. Bort från allt. Har jag en axel att luta mig em...

Av silentium - 14 maj 2017 16:12


Jag ger sken av att orka och klara av saker och ting, jag är stark, jag kämpar, jag tar mig fram med fasta steg. Men skenet bedrar. Jag har ingen ork, framförallt inte psykiskt, knappt fysiskt heller. Visst kämpar jag men jag är inte stark, jag är in...

Av silentium - 9 maj 2017 11:49

Mitt mående och beteende påverkar mina nära mer än jag kunnat föreställa mig. Jag gör felaktiga val, ja rent dumma val som drabbar dom som betyder mest för mig. Det är bara så svårt att veta hur jag ska hantera allt som rör sig inuti mig. Ska jag hål...

Presentation


I rispan av min vrede ska jag sätta jord och så, i skuggan av min stolthet ska jag resa mig och gå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards