Alla inlägg den 10 mars 2017

Av silentium - 10 mars 2017 22:07

Det är både enormt roligt och otroligt läskigt att det är så, för mig, många personer som tittar in och läser min blogg. Den är väldigt utlämnande och intim, mina innersta tankar, mina upplevelser, mina trauman, mina känslor. Det är inte lätt att skriva dessa ord och sedan lägga ut dom på en blogg som flera människor läser. Vissa skulle nog kalla det modigt men jag vet inte om det verkligen är modigt, kanske är det dumt. Kanske kommer jag ångra mig, kanske kommer det hjälpa mig, kanske kommer det förgöra mig. Men jag skriver, gråter, får ångest, känner mig lättad, ja allt en människa kan känna.
Just ju är tankarna på livet svåra. Jag vet inte hur jag ska orka, om jag vill eller om jag kan. Jag tar en timme i taget. Tankarna är svarta och mörka, dystra och förtvivlande. Jag kan längta efter att få bli fri och för att bli helt fri måste jag lämna livet. Det är den enda lösningen. Men det är inte så lätt att bara ta det beslutet heller, det är en ständig kamp. En kamp jag inte vet om jag kommer klara av.

Presentation


I rispan av min vrede ska jag sätta jord och så, i skuggan av min stolthet ska jag resa mig och gå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards