Alla inlägg den 7 december 2016

Av silentium - 7 december 2016 22:19

Får man säga så? Får man känna att man inte vill leva eller är man otacksam då? När du faller måste du ta dig upp.....måste man? Eller gör man bara? Har vi alla en överlevnadsinstinkt inom oss, ibland tvekar jag.
Det är så många människor som inte får möjligheten att leva, så många människor som får dödliga sjukdomar, vistas i krigshärjade länder, drabbas av naturkatastrofer och så sitter jag här och känner att jag är tveksam till livet. Är jag egoistisk eller bara korkad? En psykiatriker sa till mig - man kan säga att du har en dödlig sjukdom. Depression, ångest, prsd och självmordstankar.
Kanske är det så, för ibland vill jag bara ge upp. Jag orkar inte alltid ta mig upp igen. Men jag kämpar, även om det inte alltid syns, även om jag inte alltid lyckas, även om jag inte kan.
Jag vet hur tårar smakar, jag vet hur läppar ler, jag vet hur kroppen skakar när man inte orkar mer.
//A

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I rispan av min vrede ska jag sätta jord och så, i skuggan av min stolthet ska jag resa mig och gå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards